Začínáme s korálkováním #6: Technika spojených oček

Pěkné středeční odpoledne všem přeji a vítám vás u nového článku po delší době věnovanému korálkování. Dnes vás seznámím s další technikou, která se vhodně jmenuje technika spojených oček. Jak už z názvu tedy vyplývá, hlavní princip bude spočívat ve spojování několika oček dohromady, tentokrát už se ale zároveň budeme zabývat poměrně složitějším, i když stále ještě na pochopení i provedení snadným, postupem. 
Touto technikou si můžete připravit především různé druhy listů a okvětních lístků, pokud si dáte práci s hledáním návodů, určitě narazíte kupříkladu na břečťan, orlíček nebo konvalinku.


TECHNIKA SPOJENÝCH OČEK

Jak už jsem se již zmiňovala, touto drobet náročnější technikou si můžete vyrobit všemožné druhy listů, lístku a okvětních lístků. V souvislosti se zmiňovanou technikou můžete narazit kupříkladu na břečťan, konvalinku, orlíček a mnohé další.

Postup:
varianta číslo 1
varianta číslo 2

1. Necháme si asi 10 cm drátku (slabšího) volného. Posléze na něj navlékneme korálky, z nichž vytvoříme čtyři očka s lichými počty, přičemž dvě postranní očka budou obsahovat o dva korálky méně než ta prostřední - v mém případě tedy 25, 27, 27 a 25 korálků.
2. Drátek si odstřihneme, ale musíme dbát na to, aby byl dostatečně dlouhý na obtáčení oček.
3. Konec drátku provlékneme prvním korálkem prvního očka a posléze na něj navlékneme příslušný počet korálků - což je zhruba něco přes polovinu korálků na očku, já jsem zvolila počet 14. Nyní drátek provlékneme prostředním korálkem očka, v mém případě se jedná o 13. korálek. Druhá varianta je, že neprovlékáme prvním korálkem a rovnou přejdeme na ten prostřední. Dále si navlékneme 3 korálky a opět provlékneme prostředním (tentokrát 14.) korálkem, dále navlékneme 4, opět provlékneme a posléze zase 3. Nakonec opět navlékneme asi 14 korálků a buď provlékneme posledním korálkem posledního očka, nebo tento krok vynecháme.
4. Oba konce drátků pod vzniklým kvítkem zakroutíme do sebe.




Věnujete se korálkování nebo nějaké jiné kreativní činnosti?
Pomohl vám návod?

9 komentářů:

  1. jé super návod :) Mám doma hromadu korálků a kromě jednoduchých navlékacích náramků na nit toho moc neumím. Není na to nějak čas a většinou i návody jsou hrozně složité, ale tento vypadá dost jednoduše :) Ukládám si ho do záložek a kouknu se na více tvých návodů. Děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu a doufám, že ti moje návody nějak pomůžou :)

      Vymazat
  2. Kdysi jsem z koralku hodne navlékala,retizky,naramky,zviratka :).Ale to uz je vic jak 10 let zpatky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem si říkala, že s korálkama by mi to nejspíš šlo, přeci jenom jsem z nich před x lety dělala různý přívěsky... Ale teď bych na to asi neměla čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Korálkování je hroznej žrout času, co je pravda. Každopádně pokud tě baví, jednou za čas si volno najdeš a mě osobně se to většinou vyplatí :)

      Vymazat
  4. Je to pěkné, i když nevím, jestli bych korálkové výrobky nějak upotřebila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se kytiček týče, ty se nijak zvlášť upotřebit nedají - ale je to vcelku pěkný dárek nebo ozdoba na okno a hlavně to zklidňuje nervy :)

      Vymazat
  5. Tvoje korálkování mě nikdy nezklame :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.