V kině na: Spectre

Zdroj
Žánr: Akční/Dobrodružný/Krimi/Thriller
Vydání: Velká Británie/USA, 2015
Hrají: Daniel Craig, Ben Whishaw, Ralph Fiennes, Naomie Harris, Rory Kinnear, Léa Seydoux a další
Anotace: Po útoku Raoula Silvy na MI6 uvede mystická zpráva do pohybu události, které přinutí Jamese Bonda opět čelit tváří v tvář zlověstné organizaci známé jako SPECTRE. Zatímco Gareth Mallory, nově jmenovaný M, pokračuje v boji proti politickým tlakům, které ohrožují budoucnost MI6, Bond zjistí, že jediný způsob, jak odhalit síť spiknutí, je ochránit nevinnou dceru mocného nepřítele. Během sledování horké stopy z Mexika do Itálie, Rakouska a Maroka je nucen pracovat mimo své kompetence a je vtažen do konfrontace s nepřítelem ze své minulosti. Postupně tak rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (zdroj: fdb.cz)

Jistě vám neušlo, že do kin nedávno vtrhla zbrusu nová v pořadí už čtyřiadvacátá Bondovka. Jak si vedl agent 007 tentokrát? Co od Spectre (ne)čekat? A jak na celý snímek shlížím já?



Děj
Příběh začíná poměrně nenápadně, ačkoliv v jistém slova smyslu velkolepě a to na jakémsi festivalu smrti. Po několika minutách se divák ovšem hned ujistí, že se skutečně dívá na Jamese Bonda - vždy pohotového a ozbrojeného. 
Zdroj
Dějství Spectre v porovnání s některými předešlými bondovkami, kde hlavní roli ztvárnil oblíbený Daniel Craig, je veden trochu jiným stylem. Samozřejmě, že tvůrci diváka neošidili a pořádnou dávku rvaček, přestřelek, honiček v superrychlých a super-drahých autech a pak jistě o typické scénky, které dokáže odehrát jedině James Bond. V určitých úsecích se mi ale zdálo, že už to není tak úplně reálné. Dřívější Bondové byli, nechci říci ze života, ale svým způsobem v určitých ohledech docela reálné, zatímco Spectre se o dost velký kus přiblížil ke klasickým moderním akčním filmům. Dalším rozdílem je pak fakt, že děj poměrně hodně navazoval na předešlé díly, dalo by se říci, že je všechny spojil dohromady a velmi elegantně tak uzavřel jejich hvězdnou řadu.
Zdroj
Pokud mám ale děj nějak celkově shrnout, musím říci, že se mi Spectre moc líbilo. Ze začátku je divák zmatený, ale postupně do sebe začne všechno zapadat. Děj je opepřen zápletkami a zvraty, a když se do toho všeho ještě motá takový elegán jako je Daniel Craig se svými osobitými hereckými schopnostmi, je takřka nemožné, abych nebyla spokojená.

| Jmenuji se Bond. James Bond. |

Postavy
Abych byla upřímná, jsem tak nějak na vážkách, co se týče toho, jak bych měla ohodnotit charaktery.
James Bond je zkrátka James Bond. Už jen to jméno samotné vypovídá více než dost. Takřka nesmrtelný muž, vždy připravený, ostražitý a elegantní. Daniel Craig do této role zkrátka sedl a i tentokrát si s ním pohrál skvěle. Inu a nebyl by to Bond, kdyby se po jeho boku nenacházela žena, ve Spectre to pak byla Madeleine Swannová. Charakterově zajímavá postava, kterou skvěle ztvárnila herečka Léa Seydoux.
S ostatními postavami se buďto taktéž důvěrně známe, nebo se objevily i charaktery nové. Všechny se ale pohybovaly na takové obstojné a uspokojivé úrovni.

Celkové zhodnocení
Spectre se svým živým dějem, zápletkami, rvačkami a vtipnými scénami je další z vydařených bondovek v řadě. Svou atmosférou sice drobet vybočuje od ostatních a zdá se býti trochu víc odlehčená a moderně vedená, to ovšem ne vždy nutně vadí. Herci odvedli výborný výkon, vizuálním efektům nebo stylu natáčení nemám co vytknout. Co se týče hudby, soundtrack skvělý jako vždy. O úvodní písni se tvrdí, že je to nejhorší skladba všech dob. Asi bych tohle vyjádření nepoužila, ale bohužel ho nemohu vyvrátit.


Spectre vám mohu tedy jedině doporučit, jedná se o vydařený snímek plný akce a napětí. Pokud patříte mezi fanoušky Jamese Bonda, určitě neváhejte a na film si zajděte do kina!


90%


8 komentářů:

  1. Mě tyhle "bondovky" nikdy nebavily.

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se Daniel nelíbí :( moji nejoblíbenější Bondové jsou Sean Connery a Piere Brosnan <3 i přesto věřím že tenhle film stojí zato... hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Recenze bezva, mě osobně se film také líbil. Jen jsem si ho, stejně jako Skyfall, užila spíš díky Q, než Bondovi.
    (Jo a ještě maličkost.. Ten "jakýsi festival smrti" je Día de Muertos, neboli Den mrtvých a je to poměrně rozšířený svátek, který se slaví každý rok, všude tam, kde žijí hispánci. Pokud by se dal k něčemu přirovnat byli by to naše Dušičky, jen trochu v jiném pojetí.)

    Iliene z Fantasy is my weapon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Mě se líbily oba dva filmy a kupodivu (na rozdíl od spousty ostatních) mám ráda i Craiga coby Jamese Bonda :)
      Já si právě nepamatovala, jak se to jmenuje, nejsem moc založená na svátky, takže toho o nich ani moc nevím. Každopádně díky, vcelku ráda si o tom něco přečtu :)

      Vymazat
    2. Já tedy chápu,proč ho někteří klasičtí Bondovi fanoušci nemusí. Osobně ale musím souhlasit, že mi Craig jako 007 vůbec nevadí. :D

      Jo jo, to já jen tak, že jsem se lekla té formulace a taky strašně ráda druhý poučuju :D :D :D

      Vymazat
  4. Lepšie ako Skyfall, ale aj tak ma to sklamalo. Craig proste pre mňa nie je Bond, nikdy sa na neho nehodil a ostávam verná starým Bondovkám. A Spectre? Čo to sakra bolo? Viac možností mi dať na zakričanie Hail Hydra ani nemohli.. jediné pozitívum filmu vidím Monicu a Andrewa, inak som fakt úprimne sklamaná a dúfam že toto bol naozaj posledný Craigov Bond.

    OdpovědětVymazat
  5. Jako vždy je zde skvělá a zasvěcená recenze z tvého pera (klávesnice). Nové bondovky už nejsou to, co bývaly. Přibližují se moc současným akčním filmům a ztrácí se z nich lidský činitel. Při vší úctě k herci Craigovi ho nemusím. ☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  6. ... po tom co jsem viděla skyfall, jsem se na novou bondovku moc těšila, ale zatím jsem ji neviděla ...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.