Začínáme s korálkováním #5: Doporučená literatura (BONUS)

Zdravím a vítám vás u dalšího dílu z projektu Začínáme s korálkováním. V této sérii se vám obyčejně dostává příležitosti seznámit se s pomůckami a materiálem a naučit se principy základních technik, ale v dnešním vydání jsem si pro vás připravila něco z trochu jiného soudku. Z vlastních zkušeností vím, že pokud člověk hodlá s korálkováním začít od nuly, je hodně těžké najít knihu, příručku nebo něco podobného, co by vás do věci zasvětilo podle vašich představ (a nebudu si dělat naděje, že tahle série je vysoce postačující). Proto jsem se rozhodla vyřešit tento problém alespoň z části za vás, navštívila jsem knihovnu a knihkupectví a přinesla si domů balík knih s návody, rady i tipy, přičemž dnes vás seznámím s těmi dle mého skromného názoru nejvydařenějšími a nejužitečnějšími.


Úvodem bych ještě ráda zmínila, že jsem vybírala knihy z hlediska začátečnického a návody zaměřené především na šperky a květiny. Dále existuje ještě velká kupa literatury pojednávající o různých náramcích přátelství nebo stavu na korálky, k tomu se ale dostanu až v některém z pozdějších článků. Samozřejmě také nutno zmínit, že ani zdaleka jsem nevyzkoušela všechny knihy na trhu, osobně bych ale řekla, že tento výběr je celkem obsáhlý a dostačující.

KORÁLKY - JAK NA TO
Autorka: Jean Power
Rok vydání: 2012 
Počet stran: 160 
Nakladatelství: Metafora
Jako první vám doporučím knihu Korálky - Jak na to od Jane Power. Je určená především pro začátečníky - přehledně čtenáře seznámí s úplnými základy korálkové tvorby i konkrétním materiálem. Na rozdíl od mnoha jiných knih je tato přehledně a graficky velmi pěkně uspořádaná a opravdu dobře se v ní orientuje.

MALÉ KORÁLKY, NÁPADITÉ ŠPERKY
Autorka: Jean Power
Rok vydání: 2015, 1. vydání originálu: 2014 
Počet stran: 144 
Nakladatelství: Metafora
Malé korálky, nápadité šperky jsou kniha od stejné autorky, akorát v tomto případě se jedná o návody. Postupy jsou přehledné, opět velice pěkně nafocené a vysvětlené a i jako takové šperky jsou líbivé a použitelné (řekněme si to upřímně, valná část šperků, na které narazíte v knihách a příručkách, se k normálnímu nošení povětšinou vůbec nehodí).

KVĚTINY A STROMEČKY Z KORÁLKŮ 1 A 2
Autorky: Klára Žejdlová, Taťana Žejdlová
Rok vydání: 2009 a 2010 
Počet stran: 168 
Nakladatelství: Zoner Press
Jak můžete odpozorovat už z názvu, tyto dvě knihy se zabývají tvořením květin, stromečků a druhý díl potom také doplňků a několika málo šperků. Jedná se o nejlepší knížku v této oblasti, se kterou jsem se zatím setkala. Podrobné návody, srozumitelně vysvětlené techniky a postupy, krásné fotky. Pokud nevíte, po čem sáhnout, tohle je určitě volba na prvním místě.

DESIGNOVÉ ŠPERKY Z KORÁLKŮ A DRÁTKU
AutorkaRenata Graham
Rok vydání: 2013, 1. vydání originálu: 2011 
Počet stran: 144 
Nakladatelství: Metafora
I v této knížce je čtenář pěkně a přehledně seznámen s materiálem, druhy korálků i teorie barev. Samotných šperků na zhotovení je ale málo a ještě málo z nich se dá pořádně využít. I tak se ale jedná o velmi hezkou knihu, která se vám může jedině hodit a rozhodně se neztratí.

KORÁLKY - 200 OTÁZEK A ODPOVĚDÍ
AutorkaDorothy Wood
Rok vydání: 2014 
Počet stran: 224
Nakladatelství: Metafora
A jako poslední vám představím knihu Korálky - 200 otázek a odpovědí od Dorothy Woodové. Jednotlivé tipy a rady jsou srovnané v kategoriích podle témat, nechybí pěkné ilustrace. Jediné mínus je to, že kniha jako celek může působit drobet chaoticky, pokud hledáte jednu konkrétní věc.

8 komentářů:

  1. Malé korálky, nápadité šperky mě zaujaly asi nejvíc! :) Určitě to musí být skvělý pomocník!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle knížka je vážně moc povedená, šperky jsou sice trošku složitější, ale moc se mi líbí jsou vkusné a originální, určitě doporučuju :)

      Vymazat
  2. No, doma máme spoustu knížek, ale o korálkování asi žádnou. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ani knížky ani videa atd. by mi nepomohly :( když je člověk levej tak mu nepomůže nic!!! Tvůj případ to rozhodně není :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlatíčko máš u mě překvapení v druhém článku od vrchu... snad se ti bude líbit?

      Vymazat
  4. Ty ukázky na obálkách knih jsou fantastické. Pro mne je to nádherná podívaná, ale sama bych to nedokázala. ☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem dřív korálkovala :D ale už mně to převážně přešlo, ale taky nějaký knížky mám

    OdpovědětVymazat
  6. Podobně jsem to měla s gumičkováním.. přešlo mě to po necelém měsíci. :D

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.