TOP aplikace a stránky (nejen) pro studenty

Trubte na poplach, trubte na poplach! Největší noční můra všech studentů je už zase tady - konec prázdnin a první školní den roku 2018/2019!
Poměrně dlouho jsem přemýšlela nad tím, čím přesně přispět na blog. Co si budeme nalhávat, většina článků typu #BackToSchool o školních pomůckách, rádoby vychytávkách a všelijakých dalších kravinkách je vzato kolem a kolem na jedno brdo a nám - obyčejným smrtelníkům - více méně k ničemu. Zároveň mi ale přišlo škoda téhle příležitosti pro jednou nevyužít a to pokud možno nějakým užitečným způsobem. A co studenti během roku ocení nejvíc (samozřejmě kromě prázdnin, náhlých nevolností před testem nebo dobře schovaných taháků)? Třeba pár užitečných stránek a aplikací, které vám ve správném dávkování mohou značně usnadnit právě studentský život. Můžete namítat, že Wikipedii známe přece všichni, ale opravdu to je jediný zdroj, z něhož lze čerpat smysluplné informace?


JÍZDNÍ ŘÁDY V MOBILU
Vědět, kdy a jak si nejlépe naplánovat trasu do školy, abyste pokud možno mohli ráno spát aspoň o pět minut déle, ale nepřijet pozdě, to je základ. Aplikace s jízdními řády si můžete stáhnout přímo do mobilu nebo jen vygooglit. Jednoduše zadáte kam a kdy chcete jet a vmžiku máte před sebou přefiltrované výsledky, což je mnohem pohodlnější a rychlejší, než se na poslední chvíli probírat papíry nebo se snažit vyčíst to až na zastávce. Navíc je to možné téměř kdekoliv. Pochopitelně bývají limitované přístupem k wi-fi, ale to už v dnešní době nebývá příliš velká komplikace a osobně myslím, že se prostě vyplatí mít něco podobného po ruce.


MEMRISE
Jazykových aplikací je v dnešní době hafo, přesto trvá nějaký čas, než narazíte na nějakou, která vám skutečně vyhovuje. Memrise se mezinárodně těší značné oblibě - a není se čemu divit. Interaktivní výuka hrou, aktivitami, pravidelným opakováním, okořeněná mnemotechnickými pomůckami a ukázkami. Díky nahrávkám od rodilých mluvčích navíc pochytíte i správnou výslovnost. Nejedná se ovšem o aplikaci vhodnou k doučování, spíš pro ty z vás, které baví poznávat nové jazyky a naučit se pár slovíček navíc.


DUOLINGO
Duolingo pracuje na podobném principu jako Memrise - jen s tou výjimkou, že se nejedná výhradně o mobilní aplikaci. Za zmínku by nejspíš ještě stálo, že jak Duolingo, tak Memrise, jsou zcela zdarma.


GRAMMARLY
Další super vychytávka je Grammarly. Tahle věcička se vám stáhne přímo do prohlížeče a průběžně kontroluje váš pravopis a gramatiku. Užitečná je tedy především tehdy, když potřebujete napsat esej, e-mail, článek či cokoliv jiného právě v angličtině a nemáte nikoho, kdo by vám to zkontroloval. Grammarly pracuje rychle, prakticky a jednoduše.


ISIBALO
Isibalo je pro změnu způsob, jak obelstít matematiku, fyziku a podobné zvrhlosti. Já osobně spíše než web navštěvuji youtube kanál, kde látka bývá přehledně a srozumitelně vysvětlena - jak ráda říkám já: prostě jako pro blbce, takže to pochopí snad opravdu každý. To je užitečné, když nepochytíte látku při hodině, chybíte, anebo si musíte sami něco dostudovat. Já jsem se takhle zvládla z domova naučit v podstatě celou kombinatoriku a to matematika není zrovna moje silná stránka.


www.rozbor-dila.cz
Tyhle stránky, jak už sám název vypovídá, používám především kvůli rozborům literárních děl. Samozřejmě záleží na konkrétních exemplářích, ale povětšinou jsou v rámci možností kvalitní a dá se z nich nějak vycházet. Pokud se ale na webu porozhlédnete, zjistíte, že vás přesměruje na odkaz studijni-svet.cz, pod nímž se kromě rozborů děl shromažďují i jiné studijní obory a předměty.


www.ucseonline.cz
Další web, na který jsem narazila ve své honbě za rozbory literárních děl. Kromě nich zde ale najdete například i zpracované maturitní otázky a další užitečné věci.


www.milujemecestinu.cz
První čistě češtinářský web je až Milujeme češtinu. Kromě literárních děl zde ale najdete solidní podklady k maturitě, zápisky z jazyka i literatury a mnohé další. Koneckonců svůj vlastní obrázek si můžete udělat i pomocí slov samotné autorky: "Stránky jsou určeny studentům středních škol, učitelům českého jazyka a literatury a těm, kteří při hodinách češtiny nedávali pozor. Jejich cílem není jen pomoci odmaturovat, ale hlavně ukázat, že předmět čeština není nutné zlo."


www.seminarky.cz
Posledním celkem užitečným webem jsou seminarky.cz. A pokud vás zajímá, co naleznete zde, stačí si přečíst názvy rubrik na fotografii nebo se rovnou mrknout na samotné stránky.




A jaké stránky či aplikace při studiu zjednodušují život vám?

12 komentářů:

  1. To jsou skvělý tipy. Většinu z nich jsem používala a furt používám.
    Na Grammarly mi furt skáče reklama na youtube, když mám zrovna vypnutej adblok, ale slibovala jsem si, že TO NIKDY NEZKUSÍM, už jen z principu! Tak asi nakonec jo. :D

    Dokonalý tabu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!
      Hele, já jsem to upřímně měla s Grammarly úplně stejně - a říkala jsem si, že už kvůli těm reklamám se k tomu na truc ani nepřiblížím. No a pak s tím přišla kamarádka, jak je to super - a bylo to :)

      Vymazat
  2. Jízdní řády a Duolingo mám. Hodně však používám aplikaci Můj vlak, kupuju si přes ni jízdenky. :) Co se Memrise týče, měla jsem to chvilku, ale nechtělo se mi to platit. Modrý si to nicméně zaplatil a učí se tam němčinu.
    Grammarly bych si někdy chtěla stáhnout, ale asi bych potřebovala něco podobného i v německé verzi. :D
    A ty stránky, které vysvětlují matiku, bych potřebovala jako sůl. Problém je, že jsem líná se matice věnovat ve svém volném čase. :D

    Jinak já ještě hodně používám Quizlet, to je na slovíčka, ale třeba i na jiné předměty, funguje to na principu kartiček. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně na Memrise zatím vždycky stačil ten přístup a kurzy, k nimž se dostanu zadarmo. Kdyby bylo něco podobného i v němčině, hned bych po tom taky sáhla :)
      Quizlet mi něco říká podle názvu, ale zkušenosti s tím nemám - mrknu se :)

      Vymazat
  3. Super tipy! Idos je skvělá vec a mám ji v mobilu už spoustu let. Aplikace na jazKyj určitě vyzkouším. Ostatní už ted na své skole bohužel nevyužiju, ale pár let zpět, co bych dala za aplikace na matematiku, fyziku! :) Take jsem vždy koukala na YouTube a snažila se vse doučit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, jestli je někdo využije :)
      A ty jazykové aplikace určitě doporučuju - i kdyby jen na zkoušku :)

      Vymazat
  4. Hodně se mi líbí ISIBALO, moc děkuji za tip. Na to určitě mrknu. Jinak využívám idos a duolingo... to mi přijde super na procvičování angličtiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem za Isibalo taky hrozně vděčná, nejednou mi vážně pomohlo :)

      Vymazat
  5. Väčšina cestovných poriadkov vo forme aplikácií umožňuje si tieto poriadky stiahnuť a podľa potreby aktualizovať, aspoň tak to poznám ja :) Grammarly je veľmi zaujímavý plugin, kt. zrejme aj vyskúšam. Čo sa týka jazykových appiek, po duolingu im už neverím. Je to tak ako píšeš, na pár slovíčok. Pekne spracované.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak :) Duolingu já jsem upřímně řečeno nikdy moc nepropadla - u mě vždycky Memrise - ale asi záleží na tom, co jsi za člověka. A je pravda, že kompletně tě jazyk opravdu nenaučí, ale na pár slovíček se hodí :)

      Vymazat
  6. Většinu už znám, ale i tak jsem našla nové tipy, děkuju! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.