V kině na: Paranormal Activity: The Ghost Dimension

Zdroj
Žánr: horor
Vydání: USA, 2015
Hrají: Katie Featherston, Olivia Dudley, Maria Olsen, Aiden Lovekamp, Jessica Tyler Brown, Chloe Csengery, Brit Shaw a další
Anotace: Než se nastěhujete do nového domu, zjistěte si, kdo v něm bydlel před vámi. Pokud to neuděláte, tak se alespoň nedívejte na videozáznamy, které po sobě vaši předchůdci zanechali. Právě tyhle školácké chyby spáchal herní vývojář Ryan. Ten se s rodinou (poněkud upjatá manželka Emily a šestiletá dcera Leila) a se svým lehce neschopným mladším bratrem nastěhoval do domu, který je divákům předchozích dílů série důvěrně známý. Stejně tak znají i „strašidelné sestry" Katie a Kristi, aktérky podivných záznamů na nalezených videokazetách. To, co diváky hluboce znepokojuje, protože vědí své, začne Ryana děsit až ve chvíli, kdy holčičky na dvacet let starých záznamech začnou reagovat na to, co se v domě právě teď odehrává. Pak ještě Ryan nalezne kameru, která umí zaznamenávat paranormální jevy, a záhy mu dojde, že s ním v jeho novém domě bydlí také síly, s nimiž by se nikdo normální nikdy setkat nechtěl. Seznam obětí, které mají na svědomí, je už pořádně dlouhý, otázkou zůstává, zda na jeho konec přibude i jméno Ryana a členů jeho rodiny.

Paranormal Activity - legendární, proslulá a především jedinečná hororová sága, u níž přestanete dýchat. Co nám může nabídnout šesté pokračování? Jak slibuje i samotný plakát, konečně uvidíme... ale co? A co na celý film říkám já?


Děj
Paranormal Activity jsou proslulé především pro jedinečnost svého ztvárnění - nejedná se totiž o obyčejný hororový snímek, ale zpočátku zcela nenápadné amatérské  rodinné záběry, které ovšem posléze přecházejí do těch nejstrašidelnějších nočních můr. A ani tentokrát tomu nebylo jinak. Příběh se rozjíždí lehce, postupně diváka začleňuje do centra dění a seznamuje s rodinou. Vypěnění akce už ovšem tentokrát nespočívá v pouhém skřípění dveří, strhávání peřiny nebo padání věcí.
Zdroj
My - diváci, jimž je celý tento proces již důvěrně známý z předchozích dílů - trneme hned od doby, kdy Ryanova malá dcerka Leila vysloví jméno "Toby". Rodina ale netuší, co toto nenápadné jméno znamená. Až když se objeví podivná stará videokamera, pod jejímž úhlem paranormální jevy konečně odhalují skrytou tvář, všichni si uvědomí, že zde není něco v pořádku.
Dějství je plné nečekaných zvratů, úleků a záhad. V některých okamžicích jsem doslova nestíhala korigovat svoji srdeční činnost a zoufalé výkřiky, které se znenadání samy hrnuly ven z úst. Příběh se taktéž i nadále proplétá s předchozími díly a historií nešťastných členů původní rodiny. Najevo vycházejí poznatky a znamení, kterým hlavní hrdinové nemohou za žádných okolností rozumět - ale my ano. Jedná se o strhující podívanou, která vám nedá spát. A jak že nakonec dopadne? Pomůže kněz a zoufalá snaha o vymícení ďábla? Určitě neváhejte a na film si zajděte do kina, stojí to za to!

| For the first time you will see the activity. |

Postavy
Jelikož Paranormal Activity, jak už bylo konec konců jednou řečeno, není úplně klasický filmový snímek, těžko se mluví o postavách jako takových. Jedná se zkrátka a jednoduše o obyčejné lidi, kteří by se s největší pravděpodobností v realitě zachovali úplně stejně.
Herci odvedli své výkony skutečně důvěryhodně, nevím snad o ničem, co bych z pohledu tvůrců udělala jinak.


Celkové zhodnocení
Abychom se tedy konečně dobrali k nějakému finálnímu rozsudku - šestý díl Paranormal Activity mé očekávání v žádném případě nezklamal. Jako vždy skvěle odvedená práce z pohledu kamery i herců, celková atmosféra při sledování filmu je nepopsatelná. Děj dobře promyšlený, plný (ne)čekaných zjevů a událostí..
Samozřejmě je ovšem dobré mít na vědomí, že Paranormal Activity nejsou nic pro slabé povahy. Já ze své pozice vám ale mohu snímek jedině doporučit. Opravdu se mi líbil a ačkoliv jsem se bála, děj jsem si užívala. Stojí to za to!


95%



7 komentářů:

  1. Tuto známou ságu znám jenom z vyprávění a recenzí a tvá skvělá recenze mi dokreslila děj a postavy. Film jsem neviděla, ale povedu ho v patrnosti. ☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se přiznat, že já se u PA snad nikdy nebála, ale spíše jsem se v několik scénách pěkně lekla. :D Ale to je takové to jednorázové leknutí a pak je to v pohodě. :D Docela mě mrzí, že mám 15 až za tři měsíce, jinak bych hned šla do kina! :) Tyto filmy mě neskutečně baví, ale teprve před chvílí jsem se dozvěděla, že už je i další díl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se pak strašně bála po filmu, celou včerejší noc jsem probděla :D Jinak lekala jsem se samozřejmě taky dost často, ale protože já jsem poměrně (jak to říci) člověk, co věří na paranormální jevy, tak jsem se pak bála vážně docela dost :)

      Vymazat
  3. Ahoj, s blogem končím a přesouvám se na fb stránku a jelikož byl blog velkou součástí mého života spolu s některými affs jako jsi ty, ráda bych si tě přidala na fb, pokud jsi pro, jelikož jsi jedna z mých Affs, od kterých mě komentář vážně potěšil a ráda jsem chodila i tady a i na tvůj předchozí blog :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je asi 5 viď? :D asi v sedmé jsem paranormal aktivity milovala a byl to jakoby můj vstup do říše psycho filmů :3
    ale teď nevim no :D možná se podívám, ale když to bylo takhle dobrý.. možná jo :D
    super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nelíbí se mi to.. Fuj horory nemám ráda. a tohle přímo hororem smrdí :-D Nic pro mě noo...

    OdpovědětVymazat
  6. Jak psala Kikča, musím jedině souhlasit. Viděla jsem asi tři, čtyři horory. Žena v černém, zatím jen jednička, dvojku jsem ještě neviděla, Hory mají oči 1 fuj nikdy více! :D Spíš jsem viděla ty kde jsou duchové, nesnáším ty horory kde jsou litry krve, třeba jako SAW. Celkově na horory nejsem

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.