Letní melancholie, pár paradoxů a haiku

Prázdniny jsou od slova prázdno a od zaplnění toho prázdna, od užívání a prožívání. To u mě znamená zkoušení nových věcí, stejně jako návrat k hluboko zakopaným kořenům. Od doby, kdy jsem se naposledy pokoušela psát haiku, uplynuly už více než dva roky. Přitom tenkrát mi tohle japonské básnířské umění připadalo tak geniální, leč nutno poznamenat, že to, co jsem vytvořila , mělo k umění hodně daleko.
Za ta léta jsem ale stihla projít značným progresem, co se týče mého literárního umu a jeho vyjadřování nebo samotného smýšlení o životě jako takovém, a tak jsem si řekla, že by možná nebylo úplně od věci pokusit se to opět promítnout do haiku. Co byl byl život bez experimentování, že?

Prý všechno je jen
v kostech a v hlavě
bořící světy

Zavři oči a
naslouchej zrnku písku
pod hodinami

Solničku vysyp
do umyvadla a dál
čekej na příliv


Že prý svět je jen
černý, bílý a šedý
nikdy jak křídy

Dotkneš se nebe
když přestaneš se snažit
a stáhneš ruce

Roztáhneš křídla
a klesáš pod černou zem
hledajíc duhu


Prý pak zaslechneš
poslední sten moří
bez břehu či vod

Lodě z vosku
co přídí vlny tříští
a plachty hoří

A tak teď už víš
že moře je daleko
v nedohlednu


A co vy a haiku?

5 komentářů:

  1. Haiku jsou skvělá. A zdá se mi to, nebo se některá mezi sebou tak nějak rýmují? :D :)

    Má pravidelná měsíční haiku vyjdou zítra ráno. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli ano, tak to bylo čirou náhodou :) Já vlastně ani nevím, jestli by se pravá haiku rýmovat měla.
      Určitě mrknu :)

      Vymazat
  2. Haiku miluju a sama pro sebe si je dost často píšu. Moc se ti povedly :)

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi pekné haiku. Vidno, že už to nejaký ten čas robíš, výrazne sa to líši kvalitou od tých mojich. Zrnko piesku pod hodinami ma dostalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za pochvalu, jsem ráda, jestli se líbilo :)

      Vymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.