Jarní filmová jízda

Po delší časové odmlce konečně přišla ta správná doba na názorový článek ohledně filmů, které mě za posledních několik týdnů jakkoliv oslovily, zaujaly, uhranuly, bavily i nebavily, zkrátka a jednoduše se jedná o kousky, které se mi vryly do paměti a k nimž mám co říct. Kdybych se rozhodla psát mini recenze na každičký snímek, který jsem zhlédla, nejspíš by tento článek nebral konce, proto jsem vybrala jen malý zlomek z nich a o dalších se zmíním pouze krátce. Úvodem ještě nutno poznamenat, že jsem vynasnažila vybírat zástupce různých filmových žánrů, abych se zavděčila pokud možno co nejvíce lidem, zároveň ale patřím mezi lidi, kteří mají své oblíbence vyhrazené, takže kupříkladu přílišnou porci romantiky nebo výstřelků od Disneyho rozhodně nečekejte.

   
    

Začnu-li mým nejoblíbenějším žánrem, tedy fantasy, jako první snímek, který stojí za zmínku, jsem vybrala filmové zpracování prvního dílu Vampýrské akademie. Jestliže jste nečetli knižní předlohu a budete předpokládat, že v případě filmu se jedná o oddechovou záležitost po náročném dni, můžete být spokojení. Jakmile ale začnete očekávat něco víc, zklamání vás nemine. Dále jsem na doporučení jisté blogerky dala šanci ruskému fantasy On - drakon a povím vám, že ačkoliv jsem ze začátku tomuto snímku nastavila poměrně nízkou laťku, byla jsem mile překvapená. Díky jednoduchému, ale poutavému příběhu se sympatickými hlavními hrdiny jsem překousla dokonce i originální ruský dabing. Přesunu-li se k science fiction, zmíním Jupiter vychází. Věděla jsem, že ohlasy diváků poukazovaly, že se nejedná o nic průlomového, jenže to jsem se zatraceně spletla. Nesympatické obsazení, nesmyslné zvraty v ději a ještě nesmyslnější závěr si vybraly své. Vezmu-li to z úplně jiného soudku, rozhodla jsem se také pro vyzkoušení nejnovější filmové verze Malého prince. Lidé si ho hodně chválili, já se ale vztekám - k originálnímu příběhu si tento film nečuchl ani z rychlíku a tvůrci naopak celý snímek tak dlouho vylepšovali a přidávali a přidávali, až ho úplně přetechnizovali.

Drákula: Neznámá legenda | Dracula Untold
zdroj obrázku
Fantasy / Drama / Akční / Válečný 
USA, 2014, 92 min
Od této moderní verze Draculy jsem neočekávala příliš, a abych řekla pravdu, hlavním lákadlem pro mě byl především Luke Evans ztvárňující hlavní postavu. Film mě ale více než mile překvapil.
Příběh se sice dal poměrně snadno předvídat, ale zato efekty s prostředím byly doslova velkolepé a herecký výkon zmiňovaného Luka Evanse naprosto perfektní. Role krvelačného prince Draculy mu dokonale sedla a dokázal tak místy ohranému tématu přidat na novém lesku. Příběhově se jedná o průměrný snímek, ale právě kvůli zmiňovaným hereckým výkonům, skvělým efektům a překvapivému závěru jsem nucena dát všech pět hvězdiček.
★★★★★
95%

Zůstaň se mnou | If I Stay
zdroj obrázku
Drama 
USA, 2014, 106 min
Zůstaň se mnou je dílo, které ať už v točené nebo tištěné podobě zahlédl asi každý z nás. Nemohu tvrdit, že mě prvotně zaujal pouze sám námět vyprávějící příběh dospívající dívky, která po těžké autonehodě upadá do kómatu, postupně si přemítá útržky ze svého předešlého života a řeší hlavní otázku: Co když zůstanu? Zároveň bych ale i lhala, kdybych se pokoušela tvrdit, že mi děj nepřipadal už ze začátku zajímavý, avšak i tentokrát je hlavním strůjcem mé pozornosti herec, konkrétněji pak herečka a to Chloe Moretz.
Snímek nepojednává o žánru, kterému bych zrovna velebila, ale je v něm podán s takovou ladností a citem, že si mě nakonec získal a několikrát dokonce dohnal k slzám. Herci byli skvělí, příběh zajímavě poskládaný a místy nevyzpytatelný - konec konců jako sám život - a celková atmosféra s efekty moc pěkně ztvárněná.
★★★★☆
85%

Enderova hra | Ender's game
zdroj obrázku
Sci-Fi / Akční 
USA, 2013, 114 min
Enderova hra je science fiction podle stejnojmenného románu, který sklidil velký úspěch. Nehledě na to pak jednu z hlavní rolí ztvárnil Harrison Ford, což samo o sobě je velkým lákadlem. Jak se ale ukázalo, to zdaleka nestačí.
Nevím, jak je tomu ve psané formě, a co si tvůrci přikrášlili k obrazu svému, ale v první řadě samotný příběh mi přijde jednoduše padlý na hlavu. Druhým problémem je pak skutečnost, že děj je strašlivě utahaný, předvídatelný a tím pádem také nudný. Do konce snímku, který jsem ani pořádně nepochopila, jsem se musela pořádně nutit. Připočtu pár hvězdiček pro pěkné efekty a občasné vtipné hlášky, ale jinak se mi film zkrátka nelíbil.
★★☆☆☆
30%

Underworld
zdroj obrázku
Akční / Fantasy / Thriller
 USA / Německo / Maďarsko / Velká Británie, 2003, 117 min
Underworld se za posledních několik let stal víceméně takovou klasikou ze světa vampýrů a lykanů, jinými slovy upírů a vlkodlaků. To vzhledem k obecné proslulosti a sympatické hlavní hrdince donutí diváka se po filmu rozhlédnout. Příběh je jednoduchý, více méně postrádá rozvinutější zápletku, ale v tomto případě to nevadí, jelikož hlavní náplní je akce, souboje a všechno, co se jen dá spojit s tématem, jako jsou upíři a vlkodlaci. Až na výjimky se zde nesetkáme s výrazným hereckým uměním, ale hlavní hrdinku si zajisté oblíbíte.
Vzato kolem a kolem je Underworld ideální oddychovka pro ty, kteří rádi sledují fantastické souboje a temné efekty. Neočekávejte od snímku mnoho a může vás mile překvapit.
★★★☆☆
70%

Já, Frankenstein | I, Frankenstein
zdroj obrázku
Akční / Fantasy / Sci-Fi 
USA / Austrálie, 2014, 92 min
Tato alternativní verze Frankensteina, jež má s původním Frankensteinem jen pramálo společného, se ve své podstatě line v úplně stejném duchu jako Underworld - konec konců pochází i od stejných tvůrců. Výjimkou je akorát to, že namísto upírů a lycanů proti sobě bojují gorgoylové s démony a mezi nimi pobíhá 200 let starý Frankenstein. U Underworldu budiž přičten k dobru obdivuhodný výkon herečky ztvárňující hlavní hrdinku. 
Abych tedy svůj názor shrnula do několika vět: tento snímek se pohybuje v čistém průměru, efekty jsou obstojné, ale někdy skoro přehnané, herecké výkony nijak výrazně dobré a příběh předvídatelný. Přesto všechno se ale jedná o zajímavou oddechovku, u které se člověk nemusí soustředit na nic jiného, než že sleduje jak do sebe mydlí ďáblíci s okřídlenými potvorami. 
★★★☆☆
65%

Avengers: Age of Ultron 
zdroj obrázku
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi 
USA, 2015, 141 min
Druhý díl Avengers ani tentokrát nemůže být nic jiného než klasický Marvel se skupinou superhrdinů, kteří bojují proti mocnému zloduchovi, který se snaží zničit svět a nemůže tomu být jinak, než že situace je zdaleka nejvyhrocenější ze všech, co doposud lidstvo zažilo.
Filmové efekty, postavy a herci jsou velice vydařené, ale pokud se dostává otázka na samotný děj, nemohu si odpustit poznámku, že v některých ohledech se mi zkrátka zdá přitažený za vlasy, některé záležitosti se jeví naprosto nelogické a příběh je místy až nuceně natahovaný a přehrávaný.
Z mého pohledu se jedná o průměrný snímek, od kterého nemůžete očekávat žádnou mimořádně promyšlenou zápletku, ale nabízí vám vždy vítanou zásobu soubojů, akce a superschopností
★★★
80%

A jaké filmy jste za poslední dobu zhlédli vy?

10 komentářů:

  1. Jů, Malého prince a If I stay musím vidět co nejdřív, už od léta si to slibuju, ale furt nic, snad se k tomu někdy dostanu. A co se týče třeba Avengers, teď před pár dny jsem byla v kině na novince a přišlo mi to takové moc americké, megalomanské. ale tak proč ne. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě poslední dobou tak nějak všechny Marvelovky připadají megalomanské - takže podívat se na ně jen ze zvědavosti a stačí mi to :)

      Vymazat
  2. Neviděla jsem ani jeden z těchto filmů.. :)

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Drákula je skvělej film, viděla jsem ho několikrát a nikdy se mi neokoukal. Stejně tak jako Avengers :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek, díky za tipy, určitě na něco mrknu :D Ale půlku z tvého výběru jsem už viděla, tak snad nejsem takový filmový zaostalec :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem z hrůzou zjistila, že jsem ještě neviděla Underworld, takže to musím v nejbližší době napravit. Jinak jsem všechny ostatní filmy viděla, jelikož jsem jako ty fanoušek fantasy. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Enderova hra ako film je slabý oproti knihe. Veľmi si ho scenáristi prispôsobili podľa seba a fakt ma to štvalo -_- Takže kniha sa s filmom vlastne ani nedá porovnať, tá je tak za 8 bodov z 10, film len 3 z 10 :))
    Ja som naposledy videla ruskú fantasy On - drakon, ktorá bola obrovským prekvapením a až na niektoré čudné chvíle, to bol vážne skvelý film...krásna kamera, dobre spracované aj vymyslené, takže u mňa top :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono si hodně lidí knihu vychvaluje, takže na tom nejspíš vážně něco bude. Máš pravdu, On - drakon je vážně moc pěkný kousek :)

      Vymazat
  7. underworld ♥♥♥
    všechny filmy kromě tý enderovy hry jsem viděla, ale jak tak vidím, tak jsem o nic nepřišla :D

    OdpovědětVymazat
  8. Dráculu, Já..., Avangers jsem taky viděla a jsou to skvělý filmy :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.